Cuprins:
ToggleObiective Strategice
- consolidarea unui brand puternic și fidelizarea clienților existenți
- targetarea și atragerea de noi clienți
- creșterea volumului de comenzi în condițiile de profitabilitate ale unui ROAS de 1500% în campaniile de Google Ads
- mărirea vizibilității în Google pentru atragerea de trafic organic (SEO)
Contextul lunii aprilie 2020
- perioada de incertitudine stare de urgență, clienții care stau acasă, teama de a nu se putea face lucrări
- creșterea volumelor de căutări online
Abordare
- campanii de optimizare SEO și aplicarea tehnicilor de îmbunătățire UX
- campanii Google Ads cu obiective de marketing variate (branding + performance)
- oferte și campanii în funcție de sezonalitate și trend de căutare
- comunicare strănsă cu clientul în vedere eficientizării bugetelor într-o perioadă de incertitudine
- optimizarea campaniilor actuale și dezvoltarea campaniilor noi
Rezultate (YOY)
- creștere de 400% în revenue și 217% în numărul de comenzi (GAds)
- creștere de 75% în trafic (GAds)
- creștere de 225% a traficului organic (SEO) și 235% în revenue
- creșterea ratei de conversie cu 60%
- atingerea unui ROAS de 5400% în campaniile Google Ads, cu o creștere de 440% față de anul precedent
Despre Neakaisa
Neakaisa, un client foarte drag nouă cu care colaborăm de mai bine de 2 ani, este un magazin dedicat secțiunii de casă și grădină specializat în comerț online cu obiecte sanitare.
Brandul a luat naștere în anul 2014 din pasiunea pentru combinația dintre frumos și util sau “Design interior practic”, așa cum îl mai numesc chiar ei ????.
Filosofia după care ei se ghidează este aceea că nu este suficient ca unui client să-i oferi un produs pe care acesta să-l poată cumpăra, ci este esențial să-l asculti, să-i înțelegi problemele și nevoile și să mergi către el cu o soluție. Acest lucru este cu atât mai important luând în considerare și nevoia de interacțiune dintre oameni atunci când vorbim despre amenajarea casei.
Neakaisa nu este, și cel mai probabil nu va fi niciodată, doar un magazin în care găsești produse pentru casă și gradină, ci este un loc în care poți găsi oameni deschiși, bine pregătiți și gata să-ți ofere consultanță pentru ca tu să faci cele mai inspirate alegeri în ceea ce privește produsele pentru amenajarea casei tale.
Pornind de la pasiunea a doi tineri antreprenori, în 5 ani de activitate Neakaisa a ajuns ca în prezent să aibă o echipă formată din 6 oameni cu obiective și pasiuni comune, peste 9000 de produse în categorii variate și peste 15.000 de clienți și comenzi.
Principalul canal de vânzare al Neakaisa.ro este online, atingând în 2019 cifra de afaceri de 1.3 mil euro. Ambițioși, așa cum îi știm, propun pentru 2020 dublarea acesteia.
Cunoașterea businessului, strategia și comunicarea eficientă cu clientul: Cheia succesului
Un proverb înțelept ne spune că răbdarea este cheia succesului, doar că între timp trebuie să faci ceva.
Același lucru îl putem spune și despre Marketingul Online: este important să ai răbdare, rezultatele nu vor apărea peste noapte, dar și mai important este să nu stai pe loc cât timp aștepți, ci să muncești în fiecare zi pentru a fi cu un pas mai aproape de obiectivele tale.
În ceea ce ne privește, alocăm foarte mult timp pentru înțelegerea businessului ca să putem funcționa cât mai aproape de un departament intern al clientului. Toată echipa implicată în proiectul Neakaisa este aliniată la obiectivele clientului.
Strategia Google ADS – Case study Google Ads
Toți oamenii de marketing au văzut măcar o dată vestitul funnel de vânzări, acea pâlnie care trece prin 3 mari etape: awareness, consideration și conversion. În realitate, foarte puțini antreprenori o și implementează, majoritatea încercând să sară direct la partea de conversii, așteptând ca oamenii să cumpere încă de la prima interacțiune cu brandul. Un lucru total greșit, mai ales atunci când obiectivele tale sunt pe termen lung.
-
Vizibilitate prin Google ADS/Awareness
De-a lungul timpului s-au rulat multe campanii de awareness, majoritatea fiind reprezentate de ad-uri în rețeaua Google Display, susținute și de campanii în Social Media (realizate inhouse). Bannerele vizuale, menite să spună o poveste și să inspire, au fost rețeta succesului în strategia de față. Ne-am folosit de imagini cât mai sugestive pentru conceptul de ”Design interior practic” (așa cum l-ar numi Neakaisa ???? ) pentru a atrage atenția oamenilor și a ne face observați.
Ce am încercat să vindem prin aceste campanii? Nimic în mod direct! ????
Obiectivul a fost să facem awareness și ca potențialii noștri clienți să fi auzit măcar o dată de noi.
-
Trafic, mult trafic..și bun! /Consideration
Unele dintre cele mai profitabile campanii rulate pe termen lung la Neakaisa au fost campaniile dinamice in Search de tip DSA.
Acestea au reprezentat principala sursă de trafic de calitate, oameni aflați la începutul funnel-ului de vânzare care îți descoperă site-ul, îți explorează gama de produse și, totodată, ajung ca pentru prima dată să te cunoască și pe tine.
Plot twist: secretul unor campanii DSA de succes este un site bine optimizat din punct de vedere SEO! Vezi mai jos abordarea SEO.
Pe lângă campaniile DSA, în cont au fost rulate și clasicele campanii search, targetând o bază bine aleasă de cuvinte cheie generale pentru categoriile promovate.
Important de reținut ! Pentru a avea campanii de performance profitabile și cu un ROAS de invidiat, este necesar să ai campanii capabile să livreze un flux mare de utilizatori în site. Pentru ca remarketing-ul să funcționeze eficient și tu să poți selecta cele mai bune cuvinte cheie pentru campaniile de vânzare, baza ta de utilizatori, dar și istoricul contului trebuie să fie cât mai bine dezvoltate.
-
Performanță! Sau ce vrea toată lumea să atingă: vânzări!
Pentru cea de-a treia parte a funnel-ului de vânzări s-a folosit un mix de campanii dezvoltate și optimizate doar pe baza indicatorilor de performanță în vânzări. Aceste campanii au fost atent monitorizate, optimizate și taxate drastic atunci când nu-și atingeau target-ul ????.
Shopping și Smart Shopping – două campanii destul de noi în România, dar care au prins extraordinar de bine, asigurând o profitabilitate peste așteptări. Aceste campanii nu doar că fac o treabă excelentă în search, dar fac o treabă foarte bună și în display, reușind să atingă rezultate foarte bune în materie de ROAS și CPA.
Remarketing – atât dinamic, cât și clasic. Campaniile care te ajută să transmiți oamenilor care te cunosc informații despre promoții și despre produsele care îi interesează. Esențiale în orice strategie de marketing online.
Campanii search pentru cele mai performante produse (nu categorii de produse), branduri și colecții. Pentru realizarea acestor campanii trebuie să deții informații cu privire la: best sellers, sezonalitate și trend.
Sfatul meu este să petreci cât mai mult timp în Analytics la categoria de product performance, să-ți cunoști cât mai bine produsele și sezonalitatea acestora, dar și să monitorizezi atent ce produse se caută.
Strategia SEO
În urmă cu un an echipa de SEO a lucrat intens la optimizarea site-ului prin SEO și recomandări de usability pentru adaptarea unei teme grafice noi.
Modificarea arhitecturii meniului, îmbunătățirea meta tag-urilor, redirecționările de URL-uri, optimizarea filtrelor și indexarea celor relevante au reprezentat mare parte din succesul site-ului pe partea de SEO.
Pe lângă acestea, au fost făcute implementări tehnice (date structurate, erori 404, erori de server, îmbunătățirea vitezei de încărcare).
După perioada de implementări am trecut la îmbunătățirea off-site prin campanii de link-uri de calitate. Strategia off-page a inclus prezența cu linkuri pe publicații premium, site-uri puternice din nișa home&deco și bloguri relevante, completând optimizarea Neakaisa pentru obținerea de trafic organic.
Statisticile pe nișa de sanitare în Google arată o creștere a volumelor de cautări și a pieței online cu 30%. Faptul că perioada de izolare ne-a prins cu un site bine optimizat SEO a însemnat o oportunitate foarte bună pentru brand. O parte din magazinele online au redus bugetele de Google ADS, mult mai mulți oameni au căutat poate pentru prima dată produse sanitare în Google și astfel un procent mult mai ridicat de utilizatori a ajuns pe Neakaisa.ro prin rezultate organice.
Comunicarea și strategia pe timp de criza
Încă de la începutul colaborării cu Neakaisa comunicarea a jucat un rol foarte important în dezvoltarea unei strategii eficiente. S-a pus accent pe oameni și pe o bună sincronizare în procesul de dezvoltare, iar acest lucru s-a dovedit a fi rețeta câștigătoare chiar și într-o perioadă instabilă, cum nu mai văzusem până în prezent.
Frica de necunoscut reprezintă una dintre cele mai mari temeri în rândul oamenilor. O teamă care pe mulți îi oprește să facă ce-și doresc și să-și atingă obiectivele.
Cum am tratat teama și incertitudinea apărute în contextul pandemiei?
Am stat în permanenentă comunicare cu marketing managerul Neakaisa, am dezbătut idei și, nu în ultimul rând, cu multă atenție, feedback rapid de ambele părți și cu proactivitate.
Abordarea campaniilor
Am decis că mai mult ca oricând să ne împărtășim feedback-ul în timp real și am stat în legătură permanentă cu clientul. Am conștientizat repede că perioada asta este total diferită și că trebuie sa ne adaptăm la căutările și intenția de căutare zilnică, să analizăm datele mult mai des și să acționăm astfel încât bugetul să fie investit cât se poate de eficient.
Cea mai importantă decizie pe care am luat-o împreună cu clientul a fost să ținem steagul sus, mai ales că o parte din concurenți dădeau semne că și-au redus bugetele de marketing drastic.
Ne-am dat seama că este o bună oportunitate să câștigăm vizibilitate la preț redus și să oferim continuitate businessului.
Am decis să facem redistribuiri de bugete și să ne asigurăm că atingem cele mai bune rezultate în campaniile top performance, iar campaniile de trafic să livreze chiar într-o proporție și mai mare.
Ce am învățat noi din acest succes ?
- Discuțiile pe care le purtăm cu clienții sunt esențiale : trebuie să depunem eforturi pentru a înțelege businessul cu care lucrăm și provocările specifice
- Munca trebuie să se desfășoare în echipă cu clientul
- Nu există rezultate pe termen scurt
- Campaniile Google ADS dau randament foarte bun dacă beneficiază de un site bine optimizat SEO
Laura Sardescu ( Cofondator si Marketing Manager Neakaisa.ro) despre Gun Media
” Gun Media este o o echipă puternică de specialiști în toate departementele de marketing online. Iar cel mai important a fost că noi, în calitate de clienți, nu am simțit scalarea ca pe o fracționare a suportului între mai multe departamente, ci am beneficiat direct de strategii integrate. Fiecare membru al echipei este un bun specialist, dar echipa ca întreg este partea cu adevărat excepțională.
Au participat activ la strategie, poziționare, implementare și la tot ceea ce înseamnă marketing online.
Cumva, am crescut împreună, iar eforturile susținute pe parcursul anilor de rezultate palpabile ne-au convins că Gun Media nu ne este un simplu partener, ci este parte din echipa Neakaisa. Nu a existat perioadă de dubii în care să nu căutăm împreună soluții, la fel cum nu a existat niciodată o perioadă de creștere în care să nu depunem toți eforturi să fie sustenabilă. Am toată convingerea că evoluția lui Neakaisa.ro a fost extrem de mult influențată de faptul că, de la prima întâlnire, ni s-a insuflat încredere și optimism. Sentimente pe care le avem și acum, după cațiva ani, la fiecare interacțiune cu echipa Gun Media.”
De-a lungul timpului am învățat că rezultatele cele mai bune vin în echipă iar comunicarea costantă dintre client și specialiști este unul din factorii cheie ai succesului. Orice business owner care își dorește să își scaleze afacerea în online are nevoie de sfaturi avizate, venite din experiență și multă practică. La Gun Media asta facem: creștem afaceri într-un mod sănătos prin promovarea online. Te invităm să ne povestești despre afacerea ta și să găsim împreună cele mai bune soluții. Contactează-ne aici!
*** Notă case study Google Ads și SEO: perioada la care ne vom raporta este aprilie 2020 vs aprilie 2019. Vom analiza rezultatele obținute prin intermediul campaniilor Google Ads și SEO, folosind datele din Google Analytics.