Google Helpful Content este cel mai recent update lansat de Google, care este live din data de 25 August. Acesta are efect momentan doar pe căutările în engleză, dar există în plan să fie extins pe cât mai multe limbi în viitorul apropiat.
Cuprins:
ToggleScopul update-ului este de a poziționa mai bine conținutul pentru utilizatori și de a face cât mai puțin vizibil conținutul realizat pentru boții Google sau ale altor motoare de căutare.
Conținut pentru utilizatori
Ca să înțelegi ce înseamnă conținutul pentru utilizatori, Google a pus la dispoziție o serie de întrebări la care ar trebui să îți răspunzi ca să evaluezi calitatea articolelor sau paginilor din site-ul tău. Mai jos le găsești pe cele mai importante dintre acestea: Ai avea încredere în informațiile pe care le-ai adăugat în articol, dacă nu ar fi al tău?
- Este articolul scris de cineva care cunoaște domeniul sau topicul foarte bine?
- Pe site-ul tău există articole care abordează același topic într-o manieră superficială?
- Dacă nu ar fi site-ul tău, ai fi confortabil sa lasi datele cardului de credit?
- Conținutul site-ului conține greșeli gramaticale, date greșite sau typo-uri?
- Conținutul aduce un plus de valoare real, comparat cu alte site-uri care rankează pentru același topic?
- Conținutul articolului este verificat din punct de vedere al calității înainte să fie postat?
- Site-ul este o autoritate recunoscută pentru acest topic?
- Site-ul are un focus principal?
- Conținutul este scris de o persoană sau sunt folosite soft-uri de scriere automată?
Legătura dintre Google Helpful Content și BERT + EAT
De mai mulți ani Google a mizat pe ideea de conținut de calitate pentru SEO și pe utilizarea unor sisteme de inteligență artificială care să înțeleagă acel conținut și să îl evalueze mai bine. Inițial a început cu Rank Brain care a adus conceptul de inteligență artificială în algoritmul de operare Google, apoi au fost update-uri care să valideze calitatea precum E-A-T (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) și Medical Update, care puneau accent pe încrederea și autoritatea persoanelor/surselor articolelor sau conținutului din pagină.
În 2019 Google a introdus BERT, un modul de inteligență artificială avansat care are capacitate de a înțelege pe deplin contextul, sentimentul și entitățile dintr-un conținut. Practic, Google are capacitatea de a înțelege conținutul într-un mod aproape uman.
Revenind la legătura dintre aceste update-uri și cel de Google Helpful Content, acum nu avem decât un “add-on” care va cerne din multitudinea de articole și pagini în care sunt folosite descrieri încărcate de cuvinte cheie, articole cu keyword stuffing etc.
Cum mă pregătesc pentru update-ul Helpful Content?
Faptul ca update-ul nu rulează decât pentru căutările în engleză, e un avantaj pe restul piețelor, care au mai mult timp să se pregătească, dar dacă lucrezi sau faci SEO într-o zonă în care are efect uite ce ar trebui să faci:
- Auditează conținutul site-ului tău și vezi dacă aduce valoare sau este adăugat doar ca să rankeze. Dacă este doar pentru rankare, vezi dacă ai cum să îl modifici să aduci plus de valoare, folosește FAQ-uri acolo unde au sens. În cazul articolelor, descoperă ce întrebări caută cititorii tăi și gândește-le ca o sursă bună de informații. Tooluri precum AHREFS, SEMrush, Alsoaked și Answer The Public îți furnizează aceste date, pe care le poți folosi pentru a oferi răspunsuri la toate întrebările.
- Concentrează-ți articolul pe un singur topic, nu alerga după mai multe și oferă toate informațiile posibile pentru acesta.
- Dovedește că ai autoritate și expertiză în domeniul pe care îl abordezi. În blog folosește schema pentru blog și adaugă inclusiv marcajul de Persona, astfel încât să îi oferi motorului informații extra despre autori. Dezvoltă o pagină despre autori cu cât mai multe informații despre ei, biografie, Linkedin etc.
- Folosește referințe și surse externe ca să întărești autoritatea și expertiza articolului. Nu te teme că vei face “linkbuilding” pentru alte articole, asta te va ajuta pe tine la fel de mult, dacă referințele sunt valoroase și utile pentru cititori.
- Înțelege intenția din spatele unei căutări. În prezent nu mai este suficient să ai o listă de cuvinte cu un volum de căutări mare, ci este important să înțelegi intenția din spate să vezi ce anume doresc utilizatorii Google să găsească în urma căutarilor. Cel mai simplu lucru pentru a face asta este să realizezi tu căutările în Google și să vezi ce rezultate primești și ce informații oferă site-urile din prima pagină.
- LSI (Lantent Semantic Indexing) se referă la cuvinte adiacente care apar în general în articole/pagini cu topicul ales. Acestea pot fi folosite în articolul tău ca o “strategie” de cuvinte cheie. Poți să folosești și tooluri care să îți arate cuvintele LSI.
Ce fac în cazul în care observăm scăderi de poziții în urma update-ului?
Dacă ai fost luat prin surprindere de update, ar trebui să faci același lucru ca și când te-ai pregăti pentru update:
- Evaluează conținutul
- Înlocuiește conținutul scris pentru a ranka mai bine cu un conținut care aduce valoare utilizatorilor.
Fiind un modul automatizat, acesta va verifica site-ul pe o perioadă mai îndelungată ca să se asigure ca nu revii la vechile obiceiuri. Google menționează o perioadă de 6 luni până când contentul poate reveni la o performanță mai bună.
Concluzii
Chiar dacă la prima vedere update-ul de Helpful Content nu pare ceva cu o importanță ridicată, este un semn că Google pune din ce în ce mai mult accent pe conținutul de calitate și pe rankarea acestuia.
Ne îndreptăm din ce în ce mai mult către o zonă de SEO natural, în care manipularea unor cuvinte cheie sau chiar și topicuri, își pierde din valoare, iar calitatea și informațiile oferite utilizatorilor sunt mai importante.