Gun.ro folosește cookie-uri.
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.
Politica de confidentialitate & Cookies

Cum poți să folosești ChatGPT pentru unele activități de SEO?

Nu mai este nici un secret pentru nimeni ce este ChatGPT și ce poate să facă el. AI-ul de chat dezvoltat de OpenAI este una dintre cele mai populare și de succes lansări ale anului 2022, ajungând în 2 luni la 100 de milioane de useri. Utilitatea sa nu mai este nici ea un mister, putând fi folosit cu succes pentru a automatiza o mulțime de taskuri, unii studenți încercând chiar să trișeze la examene folosind ChatGPT. Îți lăsăm și ție știrea aici pentru că pe noi ne-a amuzat puțin: https://www.businessinsider.com/teachers-caught-students-cheating-chatgpt-survey-shows-2023-2. În acest articol am ales să acoperim 5 dintre funcționalitățile ChatGPT care pot fi integrate cu ușurință în activitățile de SEO pentru site-ul tău.

Meta-Date

ChatGPT poate fi folosit cu usurință atunci când ai de facut mai multe meta-date pentru site-ul tău. Tot ce trebuie să faci este să îi specifici cuvintele cheie care vrei să fie incluse în meta-uri și să îl lași să își facă treaba. Trebuie să ții cont că vorbim de meta-uri de bază, fără a aduce în discuție elemente mai complexe cum ar fi plasarea cuvintelor cheie, call-to-action, relevanță pentru site. Acestea țin în continuare de un factor uman și vor rămâne în responsabilitatea ta chiar dacă folosești ChatGPT ca să te ajute.

Structuri de Articole

La fel ca și în cazul meta-datelor, poți să folosești ChatGPT pentru a obține o structură simplă de articol. Trebuie sa ții cont însă că este vorba despre o structură de bază, de la care să pleci și să dezvolți ceva mai complex, având în vedere cuvintele pe care ai nevoie să le folosești în topicul respectiv, competiția și mărimea conținutului în număr de cuvinte.

Grupări de cuvinte pentru research-uri

Poți să folosești ChatGPT pentru a grupa un research de cuvinte cheie pe intenția de cumpărare, brandurile prezente printre cuvintele găsite (dacă este vorba de un research general de e-commerce unde ai produse de la mai mulți producători) sau topicurile folosite. De asemenea, poți să faci mai multe grupări în funcție de cerințe specifice pe care să le precizezi, cum ar fi long-tail/short-tail, cuvinte de brand, cuvinte non brand, etc.

Scripturi în Python sau JSON

Poți să folosești ChatGPT pentru a genera diverse scripturi de Python sau JSON, în funcție de nevoile tale de automatizare. Este cunoscut faptul că ChatGPT poate scrie coduri de programare în mai multe limbaje. Există numeroase exemple în care acesta a corectat un cod sau l-a îmbunătățit. În scop de SEO poate fi folosit pentru a scrie scripturi de python care să îți automatizeze anumite procese cum ar fi web scraping pentru meta-uri și alte elemente, optimizare de imagini în site, automatizarea lucrului în Excel. De exemplu mai jos, i-am cerut lui ChatGPT să îmi facă un cod prin care să pot să extrag toate meta-urile dintr-un site, dar acesta poate fi utilizat pentru a scoate mult mai multe date și să fie folosit aproximativ ca și crawler obișnuit. Schema.org De asemenea, poți să îl folosesti pentru a genera coduri de JSON pe care să le utilizezi în Schema.org, în funcție de tipul de marcaj de care ai nevoie. Poți să generezi coduri pentru diverse reguli de redirect, pe care să le folosești în site-ul tău. Mai jos este un exemplu de astfel de cod: redirect code Un alt exemplu este realizarea unui script în Python prin care să îmi scoată din Google poziția anumitor cuvinte cheie pentru site-ul nostru: rank tracker ATENȚIE: Verificarea pozițiilor în Google prin scrypturi de Python se face în baza IP-ului pe care îl ai, iar interogările repetate pot duce la interpretarea IP-ului ca un BOT și blocarea accesului în motorul de căutare pentru o perioadă de timp. Poți face acest lucru folosind un VPN, care să schimbe periodic IP-ul.

Poți folosi ChatGPT ca un tool de analiză, NLP utilizând același limbaj ca și Google

În Noiembrie 2019, Google a lansat BERT, un modul de inteligență artificială prin care înțelegea mai bine textele atât din punct de vedere semantic, sintaxic și grammatical, cât și din punct de vedere al sensului și sentimentului acestora. Odată cu BERT, Google a trecut la era topicurilor și entităților, înțelegând mai bine sensul cuvintelor și ce reprezintă acestea. Google are deja un tool dezvoltat în direcția aceasta, prin care se pot analiza entitățile unui text, folosind BERT (https://cloud.google.com/natural-language), astfel încât să te poți ghida în redactarea descrierilor sau a blog posturilor, dar care nu are suport în română. În schimb, te poți folosi de ChatGPT pentru a scoate entitățile dintr-o pagină, ordonate în funcție de importanță, topicurile principale, și topicul de bază al textului. În funcție de aceste date poți să evaluezi dacă textul scris de tine se îndreaptă în direcția care trebuie. bert