Acum poţi crea audienţa potrivită pentru reclama ta doar din câteva click-uri!
Facebook-ul deja nu mai este un mister iar acest lucru este dovedit de cei 1.8 miliarde de utilizatori. Uimitor, nu-i aşa?
Cuprins:
ToggleIar promovarea afacerilor prin intermediul Facebook-ului nu mai este un secret. Şi cum să nu profiţi de această oportunitate când totul este atât de accesibil?
Sau aşa pare la prima vedere…
Înainte de a implementa campaniile de Facebook trebuie să ştii un lucru foarte important: audienţa chiar CONTEAZĂ!
Să presupunem că ai un business şi vrei să începi o campanie de promovare pe facebook, ţi-ai setat obiectivele şi ştii exact ceea ce vrei să promovezi.
Spre exemplu:
Ştii că vrei să te axezi pe reclame de tip:
– Video Views;
– Engagement (prin care să dai boost unor postări organice);
– Vrei să direcţionezi oamenii către site-ul tău şi alegi o campanie tip Website Trafic;
– Vrei ca oamenii să-şi lase datele de contact pentru a îţi crea o bază de date şi alegi o campanie de Lead Generation
– sau pur şi simplu îţi doreşti să obţii o mai mare vizibilitate a brandului şi atunci optezi pentru o campanie de tip Brand Awareness.
În funcţie de formatul reclamei, ai posibilitatea de a alege ad-uri de tip:
– single image (o singură imagine cu un singur produs sau un colaj de mai multe produse);
– carousel (aici este valabil în special atunci când ai un magazin online spre exemplu şi vrei să promovezi mai multe produse sau beneficii);
– poţi promova un video, un slideshow (ce conţine mai multe imagini cu efecte şi muzică, poţi face acest lucru direct din facebook);
– shop online;
– sau planşă (un colaj de imagini şi video)
Ai atât de multe instrumente la îndemână!
Şi totuşi, cum îţi alegi aceste audienţe?
Foarte mulţi se confruntă cu această dilemă: construiesc reclame care ar putea înregistra rezultate extraordinare însă eşuează fiindcă audienţa nu este cea potrivită.
Cum alegi audiențele pentru Facebook Ads?
Pasul 1: Foloseşte-te inteligent de Opţiunile Facebook de targetare:
Facebook îţi pune la dispoziţie 4 atribute esenţiale:
# Atunci când creezi o nouă audienţă, ai posibilitatea de a face targetarea în funcţie de o anumită zonă geografică (ţară, oraş, adresă ).
Opţiunile avansate te pot ajuta să selectezi oamenii care locuiesc în zona aleasă de tine. Acesta este un avantaj pentru business-urile care se axează pe convertirea unor clienţi din apropierea imediată (săli de fitness, magazine etc).
#Profită de targetarea în funcție de vârstă și alege ca reclamele tale să apără doar acelor oameni care într-adevăr se potrivesc profilului publicului tău țintă! Mergi la sigur!
# Filtrele demografice te pot ajuta să targetezi oameni în funcţie de educaţie, relaţii, profesie, evenimente din viaţă etc. Această selecţie este făcută în urma comportamentului userilor.
Dacă ai un magazin online de haine de sport şi vrei să vinzi articole vestimentare pentru femei, vei vrea să targetezi acele femei interesate de sport, haine şi cumpărături online.
Pentru asta, ai opţiunea de Ţintă Detaliată. Poţi adăuga interese generale (Cumpărături Online, Îmbrăcăminte pentru femei etc.), pentru ca ulterior să filtrezi targetarea prin opţiunea Răsfoieşte unde poţi rafina audienţa în funcţie de date demografice, comportamente, interese etc.
Spre exemplu: Interese-Fitness şi Wellness – Săli de Sport.
Ţintirea detaliată funcţionează atât pentru a include (a restrânge targetarea), cât şi pentru a exclude anumite preferinţe (spre exemplu haine de lux).
# Fă conexiuni între pagina ta, evenimentul sau aplicaţia ta şi persoanele care au interacţionat la un moment dat cu acestea.
Adăugă persoane cărora le place pagina ta, care au răspuns deja la evenimentele tale, prieteni ai acestora iar dacă eşti în căutare de noi aprecieri, exclude acele persoane.
Poţi face atât de multe filtre. Încearcă şi vezi ce funcţionează pentru business-ul tău!
*Poţi aplica aceasta targetare în acelaşi timp însă ai grijă! Prea multe filtre pot crea o audienţă restrânsă şi specifică care va duce la ineficienţa campaniei tale!
Pasul 2: Creează un Facebook Pixel şi AŞTEAPTĂ!
Odată ce ai facut o primă audienţă, creează un pixel, instalează-l în headerul site-ului tău şi aşteaptă!
De ce? Fiindcă Facebook va începe să lucreze pentru tine. Ad-urile vor începe să ruleze iar pixelul va înregistra toate leadurile care vor interacţiona cu acestea.
În scurt timp îţi vei putea crea Custom Audiences din traficul de pe site, engagement, interacţiuni cu aplicaţia ta sau poţi face chiar tu audienţe noi inserând datele de contact ale clienţilor din baza ta de date.
Este pur şi simplu EXTRAORDINAR! Mesajul tău va putea ajunge atât de uşor la oamenii care te interesează!
Importând o bază de clienţi, vei putea urmări ulterior caracteristici ale clienţilor tăi: sex, locaţie, educaţia, job, interese etc. Pe baza acestor caracteristici vei putea face o targetare mult mai precisă. Inspiră-te!
*Dacă vrei să editezi audienţele create, tot ce trebuie să faci este să selectezi audienţa-Acţiuni-Editează.
Pasul 3: Lookalike sau cum să ajungi la oameni cu interese similare
Să spunem că deja ai 3 tipuri de audienţe: cea creată iniţial de tine pe baza intereselor, cea creată din traficul de pe site, cea din engagement, video views şi crea formată pe baza contactelor clienţilor tăi.
Ce ai spune dacă ţi-ai dubla sau chiar tripla numărul de audiențe?
Simplu şi eficient prin opţiunea Creează o Audienţă Asemănătoarea alegi un tip de audienţă deja creat (spre exemplu audienţa creată din traficul pe site)- selectezi ca mărimea audienţei noi să fie de preferinţă 1% (vei targeta acei oameni care au caracteristicile cele mai asemănătoare cu cei din audienţa traficului pe site)- o denumeşti şi vei avea o nouă audienţă – Lookalike (1%) Website Trafic.
Pasul 4: Reachul Potenţial şi Reachul zilnic estimat
Reachul potenţial este numărul total de oameni targetati în audienţa creată de tine, audienţă pe care o poţi mări sau micşora, în funcţie de filtrele pe care le aplici.
Reachul zilnic estimat este numărul de oameni la care va ajunge reclama ta într-o anumită zi.
Facebook estimează aceste cifre în funcţie de performanţa ad-urilor anterioare, targetare şi bugetul alocat.
Sunt doar estimări dar care în final îţi pot îmbunătăţi performanţa noii tale reclame.
Întrebare de final: Cat de des vor apărea reclamele mele Facebook Ads unei singure persoane?
Trebuie să ştii că acestea nu-i vor apărea mai mult de 4 ori pe zi unei singure persoane însă numărul de apariţii variază în funcţie de targetare şi politica Facebook. Dacă vrei să ştii o medie a apariţiilor reclamei tale, verifică coloana Frecvenţă (Frequency) în Ads Manager.
#Ce se întâmplă atunci când un ad are o frecvenţă peste limita normalului, de 5, iar costul per click creşte tot mai mult?
Găseşte echilibrul dintre bugetul alocat campaniei şi audienţă! Spre exemplu dacă ai 10 lei/zi alocaţi unei campanii iar audienţa este de apx. 7000 de oameni, automat frecvenţa reclamei va creşte considerabil, la fel şi preţul/click.
Ce poţi face?
- Creşte mărimea audienţei, editeaz-o pe cea existentă sau înlocuieşte-o cu una nouă.
- Schimbă poza de prezentare sau textul
- Înlocuieşte campania cu una nouă
- Exclude oamenii care deja ţi-au văzut reclama
Nu uita, creează campanii de succes, alegând audienţele potrivite. Uneori, oamenii potriviţi garantează performanţa promovării unui business.
Nu te limita doar la campanii Facebook Ads, creează strategii!