Gun.ro folosește cookie-uri.
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.
Politica de confidentialitate & Cookies

De la zero la unu într-un an – Core-Software.ro

Introducere

Core Software este un magazin online care comercializează licențe software digitale, precum Windows, Office, Antivirus sau Adobe.

Compania a fost înființată la finalul anului 2020 și a început activitatea la finalul lunii februarie 2021. Misiunea Core Software a fost de a oferi prețuri cât mai accesibile la licențele software pentru orice tip de utilizator.

Viziunea companiei s-a modificat în timp, iar obiectivul actual este ca businessul să ofere o gamă completă produsele electronice și IT și să se extindă pe alte piețe europene.

Cum am început?

Core Software a început colaborarea cu echipa noastră spre finalul lunii aprilie 2022. Primul pas către promovarea online a fost făcut chiar de owner, care a testat propriile campanii în Facebook Ads timp de 3 săptămâni. Ulterior, a luat decizia de a lucra cu o agenție deoarece campaniile nu au generat rezultatele dorite, iar alocarea timpului pentru dezvoltarea în această direcție nu a fost o opțiune.

În acest studiu, vom analiza evoluția într-un an a unui business pornit de la zero atunci când vine vorba de promovarea în online.

Plan de acțiune

Primul pas a fost să înțelegem businessul cu nevoile și specificul acestuia, dar și obiectivele ownerului. Fiind vorba de produse ce se adresează unui public mai larg (adolescenți, studenți, firme, școli, etc), a fost foarte important să definim mixul de bugete și canale cu care vom lucra pentru început. Bineînțeles, în stabilirea acestora, am luat în considerare și faptul că businessul era la început de drum, iar costurile de promovare trebuie să fie echilibrate.

Am început promovarea pe Google Ads, iar ulterior, am extins strategia de promovare prin campanii plătite pe Facebook și LinkedIn, adaptând mesajele și targetingul pentru a ajunge la publicul țintă.

REZULTATE ȘI EVOLUȚIE

case study core-software.ro

Lansarea Campaniilor Google Ads

În aprilie 2022 am activat primele campanii de Google Ads, cu obiectivul de creștere a numărului de achiziții. Primele rezultate au fost promițătoare, cu 204 achiziții în prima lună și o valoare totală de 10.830 lei.

Odată cu pornirea campaniilor de Google, celelalte surse de traffic au început și ele să vândă mai mult (organic și direct).

După primele 3 luni de rulare, performanțele au crescut semnificativ: creștere de 79% în numărul de tranzacții și de 55% în venituri.

Am abordat un mix de campanii de search pe cuvinte long tail,  campanii shopping segmentate după profitabilitate și brand protect.

Extinderea în Facebook și LinkedIn Ads

La începutul lunii octombrie 2022, am extins strategia de promovare cu campanii pe Facebook Ads și LinkedIn Ads.

După deschiderea celor două canale s-a simțit o îmbunătățire în creșterea brandului, care a dus la performanțe mai bune pe toate sursele de traffic (o rată de conversie mai mare cu 3,76% și număr de achiziții mai mare cu 110% comparativ cu perioada anterioară).

În Facebook Ads am abordat un mix de campanii de traffic și micro-conversie pentru a trage trafic de calitate în site, campanii cu obiectiv de purchase și campanii dinamice pe bază de feed.

Campaniile de Linkedin au fost activate cu focus pe persoane juridice, unde am implementat campanii de traffic și campanii de conversii.

Overview rezultate după primul an

case study core-software.ro

În primul an de rulare a campaniilor de PPC, s-a depășit o cifră de afaceri de 830.000 lei, iar rata de conversie a crescut cu 103% față de punctul zero, adică prima lună de la lansarea campaniilor de Google Ads.

În primul an de rulare a campaniilor PPC, rezultatele obținute arătau așa:

  • Creștere semnificativă a traficului și achizițiilor.
  • Cresterea valorii totale de achiziție și a ratei de conversie.
  • Optimizarea costurilor și îmbunătățirea ROAS-ului.

În al doilea an rezultatele au crescut cu 37%, reușind să menținem ROAS-ul la valori similiare cu anul 2022, an în care bugetul de promovare alocat a fost mai mic.

Ce alte canale am abordat?

Pe lângă canalele folosite pentru campaniile PPC, un aport valoros a fost adus și de strategia de SEO care a inclus optimizări on-site, articole de blog și linkbuilding.

  • Prin optimizarea site-ului, am reușit să creștem vizibilitatea și poziționarea în rezultatele căutării organice.
  • Am creat un plan editorial și am publicat articole de blog relevante pentru publicul țintă pentru generarea traficului organic de calitate.
  • Prin strategia de linkbuilding, am obținut backlink-uri de la site-uri de autoritate și relevante din domeniu. Aceste backlink-uri au crescut autoritatea site-ului în algoritmul Google.

Concluzii

  • Echipa noastră a reușit să optimizeze eficient campaniile pentru a obține rezultate semnificative în creșterea numărului de achiziții și a ROAS-ului.
  • Diversificarea canalelor de promovare a contribuit la atingerea unui public mai larg și la creșterea numărului de achiziții.
  • Prin abordarea strategică și monitorizarea constantă a performanței, am putut optimiza în timp real campaniile astfel încât să menținem un trend crescător.

Testimonial Vlad Bala – Director General @Core Software

„Am testat Facebook Ads pe cont propriu timp de 2-3 săptămâni, dar fără nici un rezultat, iar de îndată ce am început colaborarea, diferența de experiență și profesionalism pe care o aveți s-a văzut imediat, de la primele campanii.

Sunt foarte satisfăcut de colaborarea cu Gun Media și am doar cuvinte de laudă. O echipă super!”