Studierea comportamentului consumatorului în mediul online reprezintă punctul de plecare pentru orice business sau marketer care dorește să-și crească în mod eficient conversiile și, bineînțeles, ROI-ul. După ce te asiguri că website-ul pe care îl promovezi are toate ingredientele necesare pentru a fi pe gustul publicului țintă, nu-ți mai rămâne decât să găsești mediul potrivit pentru a-l servi potențialilor consumatori.
După cum bine știm, unul dintre cele mai confortabile medii pentru publicul nostru din online este, fără dar și poate, Facebook. Totuși, fără diferite tool-uri mai mult sau mai puțin costisitoare, înțelegerea comportamentului vizitatorilor este un proces ce poate fi asemănat cu găsirea întrerupătorului pe întuneric în propria ta locuința. Chiar dacă insights-urile pe care le ai la dispoziție tind să devină tot mai complexe și mai revelatoare în ceea ce privește monitorizarea propriei audiențe, înțelegerea acesteia din urmă presupune în mare măsură găsirea unor surse alternative de analiză care să pună în lumină întregul proces.
Pentru asta, există o metodă simplă de monitorizare trafic ce te poate ajuta să înțelegi modul în care se comportă vizitatorii proveniți din Social Media:
Corelează CTR-ul cu Bounce Rate-ul
Folosind un content original și relevant pentru oamenii care te urmăresc vei reuși cu siguranță să atragi multe click-uri valoroase pentru site-ul tău. Rata de click a fiecărui post pe care îl ai te va ajuta să înțelegi ce anume îi interesează pe cei care te urmăresc, la ce mesaje și imagini răspund mai bine, în ce moment al zilei reach-ul posturilor tale este mai mare, etc. Împarte numărul total de click-uri la numărul total de impresii și vei obține o rată de click a postării pe Facebook. Pentru postările organice însă, Facebook nu ne pune la dispoziție statistici legate indicatorul „impressions”. Totuși, poți să faci o diverse estimări pe bază de reach.
Pentru a afla însă cât de eficientă este comunicarea cu publicul din Social Media la modul general, ia în calcul interesul acordat de vizitatori conținutului promovat de tine. Pentru asta, poți consulta Bounce Rate-ul din Analytics și vei vedea procentul vizitatorilor ce părăsesc site-ul după vizitarea unei pagini. Pe noi ne interesează în primul rând ca vizitatorii să stea cât mai mult pe site-ul nostru sau cel puțin până la efectuarea unei conversii. Corelând CTR-ul cu Bounce Rate-ul vom putea să ne facem o idee despre impactul postărilor noastre în comparație cu alte surse de trafic.
Ai cod de Analytics pe site pentru monitorizare trafic? Dacă da, intră în contul de Analytics și vezi care canal îți aduce traficul cel mai valoros. Cu ocazia asta, vei vedea și cât de repede fug de pe site-ul tău oamenii care vin din Social Media. Du-te la rubrica “Aqusition”, coboară la secțiunea “All traffic” și selectează căsuța “Channels”. Dacă bifezi rubrica „Source/Medium„, vei obține o înșiruire a tuturor surselor de trafic de pe site-ul tău. Analizează bounce rate-ul surselor care te interesează și vezi care beneficiază de cea mai mică rată de ieșire.
Dacă bounce rate-ul din traficul de pe rețelele sociale este mic/mai mic/în scădere, înseamnă că targetezi audiența potrivită și că folosești un content de calitate. În caz contrar, mai trebuie să lucrezi la cel puțin unul din aceste două lucruri.
Desigur, mai sunt și alte metode de monitorizare trafic din Social Media, dar despre ele vom vorbi în articolele următoare. Totuși, dacă știi și tu alte metode, te poți lăuda cu ele printr-un comentariu constructiv!