Introducere
Prestige Home este un magazin online de mobilă care își propune să ofere produse de calitate clienților săi, la preturi accesibile. Principiul companiei este că mobilierul frumos nu trebuie să fie neapărat scump, oferind astfel accesibilitate fără a compromite designul sau calitatea. Ceea ce îi recomandă este faptul că realizează piese de mobilier estetice și funcționale, utilizând materiale sustenabile și tehnologii eficiente, pentru a menține costurile.
Cuprins:
ToggleCompania a fost fondată în anul 1999, iar în 2002 a fost deschisă prima fabrică în Ilfov. Site-ul companiei a fost lansat în 2019, după ani în care focusul a fost investiția în tehnologie, inovație și materiale. În tot acest timp, mii de produse au fost produse pentru export, ajungând în casele oamenilor din întreaga Europă și din alte colțuri ale lumii.
Astazi, misiunea Prestige Home este să transforme fiecare locuință într-un spațiu confortabil care reflectă frumusețea și personalitatea utilizatorilor, fără compromisuri.
Acest studiu de caz analizează performanțele campaniilor PPC din primul trimestru din 2024 (ianuarie-martie) în comparație cu rezultatele obținute din aceeași perioadă a anului anterior (Q1 2023).
Rezumat ianuarie – martie 2024:
Deși ianuarie este de obicei o lună mai slabă pentru ecommerce, Prestige Home a înregistrat o creștere de 9% în valoarea totală a achizițiilor față de anul anterior (2023). Acest rezultat a fost obținut la același buget, însă cu un CPC crescut cu 16%. Creșterea valorii achizițiilor, în ciuda unui CPC mai mare, indică o optimizare bună a campaniilor și un interes crescut al clienților pentru produsele Prestige Home.
Luna februarie a fost pentru noi o surpriză, fiind cea mai bună lună din primul trimestru, raportat la ianuarie și martie 2024, dar și la februarie 2023. În aceasta lună, deși CPC-ul a crescut cel mai mult (cu 62,5%), valoarea totală a achizițiilor a crescut și ea cu 48%.
Overview Q1 2024 vs Q1 2023
În primul trimestru din 2024, bugetul alocat canalelor PPC a crescut cu aproximativ 33%, iar CPC-ul a crescut cu 41%. Cu toate acestea, am reușit să aducem o creștere de 20% în total sales, ceea ce reflectă eficiența strategiei de optimizare a campaniilor și relevanța mesajelor și materialelor vizuale utilizate.
Începutul anului 2024 a venit cu o creștere seminificativă a CPC-ului pe majoritatea nișelor. Tocmai de aceea, am monitorizat performanțele campaniilor în timp real și am efectuat ajustări zilnice pentru a optimiza bugetele, CPC-ul și ROAS-ul.
Cum am început anul?
Pentru a elabora noua strategie, am realizat o analiză detaliată a performanțelor din anul precedent. Am identificat perioadele cu cele mai bune și cele mai slabe performanțe, am analizat datele demografice ale clienților și comportamentul acestora și am revizuit canalele de promovare utilizate.
Targetul la început de an a fost de creștere, desi condițiile pieței nu erau tocmai cele mai avantajoase. Obiectivele setate au fost:
- creșterea vânzărilor totale
- optimizarea bugetului PPC pentru a maximiza ROAS-ul.
PLAN DE ACȚIUNE
- Optimizarea campaniilor de Google Ads:
Google a fost folosit ca principal motor generator de trafic nou, datorită relevanței ridicate și a opțiunilor de targetate eficiente din Search și Shopping.
Campaniile au fost segmentate în funcție de prioritatea lor în vânzare pentru client pentru a crește rentabilitatea. De asemenea, facem periodic analize de profitabilitate pe produse și rafinăm lista produselor promovate.
Un aspect de care am ținut cont a fost aplicarea unui split între bidding pentru achiziție de clienți noi și remarketing.
- Extinderea campaniilor pe Facebook și Instagram:
Facebook & Instagram au fost canalele în care ne-am dorit să ajungem la un public mai larg printr-o metodă mai creativă. Tocmai de aceea, a fost folosit mai mult ca middle of the funnel. Am pus accent pe diversitatea materialelor folosite și am făcut cât mai mult A/B testing pentru a identifica cele mai eficiente ad-uri care să ajute la decizia de achiziție a clienților.
Un alt pas important a fost segmentarea feedului de produse și dezvoltarea materialelor în funcție de rentabilitate, punând accent pe produsele cu rată de conversie ridicată.
- Alte strategii și acțiuni
Un punct central al strategiei a fost diversitatea materialelor, iar aici un aport foarte mare l-a avut colaborarea cu echipa de marketing a Prestige Home. Astfel, am lucrat împreună pentru a găsi cele mai potrivite campanii și mesaje de promovat.
Dincolo de promovarea plătită, echipa de marketing Prestige a livrat conținut organic catchy, adaptat audienței și trendurilor.
Concluzii
- Creșterea vânzărilor în condițiile unor CPC-uri mai mari arată că targetarea audienței a fost una corectă, iar ofertele au prezentat interes pentru clienți.
- Capacitatea de a ajusta rapid campaniile în funcție de performanțe și comportamentul utilizatorilor a fost esențială pentru rezultatele obținute.
- Utilizarea unei game variate de formate de ads ne-a permis să ajungem la un public mai larg și a sporit atractivitatea campaniilor.
Testimonial Elena Bolocan – Marketing Manager @Prestige Home
„Într-o piață competitivă și în continuă schimbare, Gun Media s-a dovedit a fi un partener de încredere. Abordarea metodică și colaborarea strânsă au transformat provocările în rezultate concrete și de impact.
Echipa Gun a demonstrat o înțelegere profundă a nevoilor noastre și a reușit să optimizeze campaniile PPC într-un mod foarte eficient. În ciuda creșterii CPC-ului, am înregistrat o creștere de 20% în vânzări opentru Q1 al anul 2024, ceea ce reflectă eficiența strategiei lor. Lucrând împreună, echipa noastră de marketing, care s-a concentrat pe partea creativă – din punct de vedere vizual, crearea conceptelor și ideilor de campanii – și agenția, care a gestionat implementările corecte și mentenanța continuă, am reușit să atingem audiențele potrivite și să maximizăm rentabilitatea fiecărei campanii.
Apreciem în mod deosebit capacitatea Gun Media de a ajusta rapid campaniile în funcție de performanțe și comportamentul utilizatorilor. De asemenea, raportarea și analiza detaliată a performanțelor și comunicarea deschisă au generat rezultate excelente și au contribuit la îmbunătățirea continuă a performanțelor campaniilor noastre.”