Cum să crești performanța campaniilor Google Ads în perioada off-season

Istoric
BEST TIRES SHOP este un brand fondat în 2008, cu un capital 100% românesc. Sediul principal este în București, unde se află și cele 3 puncte lucru cu service-uri și hoteluri de anvelope. Online, brandul este prezent prin intermediul site-ului și a paginii de Facebook.
Cuprins:
ToggleProdusele comercializate sunt anvelopele, jantele, acumulatorii și accesoriile auto. Focusul principal sunt anvelopele.
Este unul dintre liderii de piață pe această nișă, precum și dealer oficial pentru unele dintre cele mai cunoscute branduri: Michelin România, Goodyear Dunlop România, Pirelli Tyres România, Nokian Tyres, Vredestein și Hankook.

Business-ul este unul sezonier, iar dacă în vârf de sezon putem exploata adevăratul său potențial prin campaniile de promovare, am considerat că e necesar să avem o strategie smart și pentru restul perioadei.
Astfel, ne-am fixat 3 obiective principale pentru perioada off season:
1. Creșterea vânzărilor online cu focus pe produsele de tip anvelope și în afara vârfului de sezon.
2. Creșterea ROAS-ului în campaniile Google Ads.
3. Creșterea traficului pe site, în condițiile creșterii profitabilității.

#1 Pentru a ne atinge obiectivele stabilite, am decis să folosim campaniile DSA (dinamic search ads) pentru acoperirea unei palete cât mai mari de cuvinte de tip long tail. Astfel, ne-am asigurat ce ne vom afișa cu rezultate relevante și pe căutări ceva mai precise ale userilor.
#2 Ne-am dorit să maximizam ROAS-ul și să generăm vânzări de valori cât mai mari în raport cu bugetul investit. Tocmai de aceea, am folosit strategia de Smart Bidding de tip ROAS pentru creșterea revenue-ului pe ad spend.
#3 Nu am neglijat nici branding-ul și am ales implementarea campaniilor de tip Smart Display. Sunt 100% automate, ceea ce înseamnă că targetarea, modul în care sunt afișate reclamele și strategia de licitare sunt gestionate de către algoritm.
#4 Ne-am dorit o creștere a CTR-ului în search (creșterea ratei de click pe anunțurile afișate în urma căutărilor) precum și o mai mare relevanță a anunțurilor afișate. Astfel, am introdus anunțurile de tip Responsive Search Ads. Sunt ad-uri dinamice în care poți introduce până la 15 headline-uri și 4 descrieri iar algoritmul le va testa automat în diferite combinații pentru a descoperi varianta câștigătoare. În timp, aceste tipuri de anunțuri, afișează cel mai relevant mesaj în funcție de căutări, cuvintele cheie folosite, device sau istoricul de căutare.
Creșterea revenue-ului din Google Ads cu 122% (Q1 2019 vs Q1 2018)

Creșterea ROAS-ului cu 80% pe întreg contul și cu 81% pe campaniile de anvelope

Creșterea traficului din campaniile Google cu 46%


În cazul business-urilor sezoniere, vârfurile de sezon te ajută să exploatezi adevăratul potențial. Dar este foarte important să ai și o strategie adaptată și perioadei off season, să testezi și să obții un maxim de rezultate, chiar și atunci când comportamentul de cumpărare al userilor se schimbă.
E important să descoperi oportunități, să rămâi relevant, să ai în vedere conversiile, dar să nu uiți și de componenta de branding care, pe termen lung este un factor cheie pentru dezvoltarea afacerii tale.