Nu puține sunt brandurile pentru care aportul adus de campaniile de Google Ads reprezintă poate peste 50% din totalul veniturilor generate într-o lună. Totuși, nu e suficient să ai campanii bine puse la punct dacă site-ul nu este optimizat corespunzător sau dacă businessul nu are potențial.
Lansat de Google în anul 2000, inițial sub numele AdWords, Google Ads-ul este o parte esențială în strategia de promovare a businessurilor din întreaga lume, mai ales din perspectiva performanțelor.
În acest articol mi-am propus să vorbesc despre importanța campaniilor de Google Ads pentru creșterea afacerilor și voi puncta și principalele tendințe Google Ads din 2022.
IMPORTANȚA PLATFORMEI
- Poate reprezenta sursa care poate aduce cea mai mare pondere a veniturilor la un ROAS (return of ad spend) profitabil.
- Campaniile de promovare pe Google sunt extrem de flexibile și pot fi adaptate multor scopuri: generarea de achiziții, vizite în magazine, apeluri telefonice, vizualizări de clipuri în YouTube, abonare la newsletter etc.
- Rezultatele se văd rapid, în doar câteva ore de la rularea campaniilor iar rezultatele sunt transparente – pot fi vizualizate atât în Google Ads, cât și în Google Analytics, detaliat.
- Prin intermediul platformei poți vinde produse pe care nu ai reușit să le vinzi prin alte canale. Ni s-a întâmplat ca un client să ne sune uimit și să ne spună că nu se aștepta să vândă produsul ‘x” pentru că nu exista interes până atunci pentru el.
- Te poți reconecta atât cu vechi clienți, dar și cu userii care au interacționat cu site-ul tău, însă nu au finalizat o comandă sau nu te-au contactat.
- Poți vedea unde te situezi comparativ cu concurența în timp real, precum și cât la % acoperi din afișarea pe primele poziții în căutări, astfel că vei ști dacă ești dispus să investești mai mult sau mai puțin raportându-te și la rezultatele dorite în funcție de diverși indici de performanță.
Dacă am tot vorbit mai sus despre importanța platformei, cred că de interes ar fi și tendințele Google Ads.
TENDINȚE ÎN GOOGLE ADS
- Pe lângă campania Performance Max, s-au introdus și formate noi de ads pentru campaniile locale: auto-suggest ads, navigation ads, similar places ads.
Auto-suggested ads – se afișează atunci când un client caută produsul/ serviciul folosind Google Maps, iar funcția de sugestie automată va afișa anunțuri de la advertiserii care oferă acel produs/ serviciu în proximitatea geografică.
Navigation ads – Sunt afișate în timp ce un utilizator este în drum spre o destinație. Spre exemplu, dacă te îndrepți spre un restaurant pentru a lua cina, ți se poate recomanda și o florărie până ajungi la destinație.
Similar places ads – acest format permite utilizatorilor să vizualizeze anunțuri pentru produse/ servicii similare unei locații specifice, dacă afacerea pe care au căutat-o este închisă în acel moment.
- Dacă tot am adus în discuție mai sus campania de tip Performance Max – până la sfârșitul lunii septembrie, va lua locul campaniilor locale și de Smart Shopping.
- Utilizatorii apreciază tot mai mult importanța pe care o acordă brandurile mediului înconjurător sau acțiunilor caritabile. Astfel că, promovarea ar trebui să se focuseze și pe aceste aspecte.
- O altă noutate o reprezintă folosirea unui feed de produse în campaniile de tip video. Această îmbunătățire nu poate decât să ne bucure pentru că nu vine doar cu o afișare mult mai captivantă a reclamelor, dar și cu o reducere a timpului până la conversie și, implicit, cu vânzări mai multe.
- Tot legat de partea vizuală, de curând s-a adăugat un nou tip de extensie de tip imagine la funcționalitățile contului de Google Ads (ce nu apare imediat în conturile noi), dar care animă anunțurile clasice de tip text. Se acordă o importanță mai mare vizualului.
- Deși puține businessuri pun accent momentan pe campaniile video în YouTube, e bine de știut că în viitor acest tip de conținut va fi tot mai utilizat. Când un magazin online prezintă un produs din toate unghiurile, arată utilitatea acestuia iar utilizatorii vor fi tentați să-l testeze.
- Nu vreau să închei acest articol fără a puncta tendința de automatizare a campaniilor, care s-a dovedit a avea rezultate foarte bune (mai ales dacă ne uităm la campaniile de Smart Shopping). Aceasta este un mare plus datorat inteligenței artificiale de care se folosește Google în atragerea de potențiali clienți cât mai relevanți.
Dacă și tu îți dorești campanii Google profitabile, bine structurate și optimizate, ne poti contacta aici.
Imaginile au fost preluate de pe: marketium.club/ smarter-ecommerce.com/ singlegrain.com/ support.google.com