Remarketingul este metoda prin care livrezi din nou conținut diferit către utilizatorii site-ului tău pe baza interacțiunilor anterioare pe care le-au avut cu businessul tău. Scopul acestor strategii de retargeting este convingerea potențialilor clienți să convertească prin livrarea de ad-uri potrivite la momentul oportun. Retargetarea clienților nu este o acțiune deloc ușoară și necesită cunoașterea aprofundată a customer journey-ul clientului prin care observi comportamentului acestuia pe site-ul tău.
Cuprins:
ToggleÎnainte de a porni la drum fii sigur că ai pus bine la punct analiza tipului de business și a interacțiunii clienților cu brandul pentru că există diferențe foarte mari între bunurile de larg consum și cele de lux.
În continuare îți prezint cele mai bune strategii de retargeting pe care să le iei în calcul pentru remarketarea vizitatorilor în așa fel încât să fii sigur că îți va deveni client.
1. Nu trata toți vizitatorii site-ului la fel, pentru că fiecare a interacționat diferit cu site-ul. Creează mai multe campanii de remarketing.
Segmentează toate campaniile de remarketing astfel încât să răspundă la nevoile și dorințele vizitatorilor tăi. Analizează cu Google Analytics care este timpul total pe care l-au petrecut pe site, care și câte pagini au fost de interes sau care sunt produsele/serviciile care le-au atras atenția. Pe baza acestor informații creează diferite Call-to-Action către diferite pagini din site și apoi monitorizează ratele de conversie. Vezi mai jos un exemplu de ad:
-
2. Pune accentul mai mult pe coșul de cumpărături și mai puțin pe homepage-ul site-ului și alte pagini care nu convertesc.
Îți poți da seama când un vizitator este interesat de produsele sau serviciile tale analizând paginile de destinație pe care a ajuns. În cazul în care a vizualizat anumite produse din catalog, produse în wishlist sau în coș și apoi le-a abandonat sau a început să inițieze checkout-ul dar nu a finalizat comanda, este momentul oportun de a fi retargetat cu produsele respective.
Este mult mai posibil ca acesta să convertească următoarea dată când va vedea un ad fix cu produsele față de care și-a exprimat interesul.
Totuși nu uita să creezi și audiențe de remarketing către homepage sau alte pagini ale site-ului, pentru că există și clienți care sunt încă în faza de research și vor să afle mai multe despre tine. Dacă nu retargetezi și această categorie de utilizatori, ei vor fi pierduți.
- 3. Folosește cupoane de reducere pentru clienții care au vizitat site-ul în mod repetat sau care vizualizează paginile de produs
Sunt mulți prospecți care au vizitat anumite produse și au arătat interes pentru ele, dar care din diverse motive au fost distrași și nu au mai realizat achiziția.
Folosirea de cupoane de reduceri, vouchere cadou, discounturi și extra discounturi va crește probabilitatea ca aceștia să convertească și să îți devină clienți loiali.
Oferă-le discounturi și celor care nu au vizualizat neapărat produsele sau serviciile tale, dar care au arătat interes pentru ofertă navigând pe alte pagini ale site-ului. Poți încerca cupoane de genul x% reducere la prima comandă, tombolă cadou, oferte cashback.
-
4. Focusează-te pe educarea clienților prin conținut și nu direct pe vânzări, în special în cazul clienților care intră pe site dar nu fac nicio acțiune.
Pentru această categorie de vizitatori încearcă prin remarketing să îi convingi de ce să cumpere de la tine, care sunt atuurile și punctele forte și ce beneficii au.
Pe lângă asta, ai mare grijă să prezinți oferta ta și pune accent pe descrieri de produs și la ce ajută ele. Dacă tu nu ai bine puse la punct aceste informații în site, vizitatorul nu va dori să cumpere ceva despre care nu știe nimic.
-
5. Schimbă textele și imaginile anunțurilor cât de des este posibil.
Desigur că nu vei face asta săptămânal, dar alege o anumită frecvență prin care să modifici câte ceva din anunțul tău astfel încât să îl atragi pe client dacă nu a convertit nici după ce a fost remarketat. Dacă el a văzut același ad de prea multe ori va interveni fenomenul de banner blindness, adică îți va ignora complet anunțul pentru că deja știe ce se află în el. Un mesaj diferit îl va determina în schimb să îți revadă oferta.
-
6. Fii foarte atent la clienții pe care îi remarketezi după ce au cumpărat deja de la tine.
În general clienții care au cumpărat de la tine vor fi excluși din listele de remarketing obișnuite, dar nu înseamnă că vor fi uitați de tot. Ideal este să fie incluși în alte liste de remarketing și în alte campanii astfel încât ei să cumpere din nou, dar în alte condiții:
- Dacă ai un business cu produse de uz curent, remarketează-i cu produse complementare celor pe care le-au achiziționat deja.
- În cazul în care urmează să ai promoții într-o perioadă viitoare, include-i în audiența ta.
- Dacă introduci o nouă gamă de produse, remarketează și clienții care au mai cumpărat de la tine.
- De asemenea retargetază clienții mai vechi sau loiali oferindu-le cupoane de reduceri pentru viitoarele achiziții.
Tu folosești strategii de retargeting în strategia ta? Dacă îți dorești o strategie adaptată afacerii tale care să genereze rezultate, contactează-ne https://www.gun.ro/contact/.