Introducere
VLAdiLA este un brand românesc de tapete premium, fondat în 2018 de doi antreprenori soț și soție, pasionați de design și inovație.
Cuprins:
ToggleBusinessul a început ca unul de familie, iar în doar câțiva ani a devenit un nume recunoscut la nivel international. Astăzi vând în 20 de țări, participă la târguri de renume din întreaga lume și au extins gama de produse la mobilier și decorațiuni.
Context și provocări
Când VLAdiLA a intrat pe piață în 2018, nu existau prea multe businessuri din același domeniu care să ofere tapet de design și servicii complete (de la creație și producție la montaj).
Astfel, obiectivul principal a fost să se diferențieze în această nișă și să convingă clienții să investească în tapete premium personalizate. Pentru a atinge acest obiectiv, a fost necesară o strategie de business inovatoare care să includă produse personalizate, campanii de marketing online eficiente și construirea unei imagini puternice.
Ulterior, cea mai mare provocare a fost aceea de a face un business cu produse personalizate, la prețuri mai mari decât media și care de obicei are nevoie de multă interacțiune offline în procesul de achiziție, să aibă succes și vânzări din online.
Abordarea și strategia
Vânzarea produselor VLAdiLA de cele mai multe ori nu este un proces clasic specific unui ecommerce, pentru că intervine personalizarea produselor unde clientul discută cu arhitecții. Cum poate deci un astfel de business să aibă succes în online?
Iată mixul de elemente care a contribuit la succesul lor:
- Campanii creative și targetate PPC: Am implementat campanii Facebook, Instagram, Google și TikTok și am construit un funnel sănătos pentru creșterea vizibilității, dar și a numărului de achiziții si leaduri. Ne-am axat încă de la început pe calitatea traficului generat, pe atingerea publicului relevant (fiind vorba de produse premium) și pe diferențierea produselor față de concurență prin comunicare și poziționare.
- Branding creativ și coerent: De la identitatea vizuală și materiale publicitare folosite până la tonul comunicării, VLAdiLA a creat un brand atractiv și autentic care reflectă calitatea și exclusivitatea produselor oferite.
- Colaborări cu influenceri și vedete: VLAdiLA a înțeles încă de la început cât de importantă este asocierea businessului cu influenceri și persoane publice în vederea stabilirea unui brand puternic. Colaborările cu personalități cunoscute și vedete au amplificat vizibilitatea brandului și au adăugat un plus de credibilitate și prestigiu.
- Prezența în presă scrisă, televiziune și podcasturi: Deschiderea celor doi fondatori de a fi vizibili și de a spune povestea brandului a ajutat la construirea imaginii dorite, dar a și “adăugat” o față brandului, asftel încât acesta să devină credibil.
- Focus pe personalizare și servicii: Dincolo de prezența în online, unul dintre punctele forte ale VLAdiLA este capacitatea de a oferi tapete personalizate și servicii 360, care răspund nevoilor și preferințelor fiecărui client. Astfel, calitatea serviciilor și consultanța oferită în procesul de achiziție au fost elemente cheie in din punct de vedere al diferențierii.
- Participare la târguri internaționale: Extinderea bazei de clienți și creșterea notorietății nu s-a oprit doar la online. VLAdiLA a căutat constant expunere în noi medii și piețe pentru a putea fi descoperiți de cât mai mulți clienți potențiali, dar și colaboratori care pot recomanda și utiliza produsele lor în proiecte variate.
Rezultate
Urmând această strategie de marketing, cu plan de comunicare și obiective mixte, VLAdiLA a reușit să se diferențieze și să clădească un brand puternic, ajungând să genereze în prezent vânzări de peste 3 milioane de euro și să se extindă pe piețele internaționale.
Povestea VLAdiLA este un exemplu perfect de cum un brand poate fi scalat în mediul online printr-o combinație de produse unice, o strategie de marketing bine gândită și autenticitate. Într-o lume în care personalizarea și experiența clientului sunt cruciale, VLAdiLA a oferit nu doar un produs, ci și o experiență, consolidându-și astfel poziția pe piață.